نقش عکاسی و بیگانه سازی در هنر زمینی
نویسندگان
چکیده مقاله:
در هنر زمینی عکس ها تنها شاهدان آثار بوده و به اندازه ی آن ها اهمیت می یابند. هدف از نگارش این مقاله پرداختن به نقش عکس در آثار هنرمندان هنر زمینی و اثبات اهمیت آشنایی زدایی و بیگانه سازی در ذات این شاخه ی هنری است. پرسشی که مطرح می شود این است که عکس و بیگانه سازی درهنر زمینی چه نقشی داشته اند؟ از یافته های این پژوهش می توان به مواردی چون: بزرگی آثار، میرا بودن آنها، اجرای آثار در فضای خارج از گالری ها و قرار گرفتن آن ها در محیط طبیعی اشاره کرد. همچنین نتیجه ای که از آثار مطروحه حاصل می شود: اهمیت "نقش عکس" به منظور بقای اثر و "ضرورت ساختار شکنی به منظور بیگانه سازی" با روش هایی چون شکل گیری ابهام در معنی اثر، از میان بردن عادت های دیداری، تغییر در اندازه ی آثار، اجرای اثر هنری خارج از گالری، دگرگون کردن ماده ی اثر هنری و ادغام آن در محیط، و ... می باشد. روش تحقیق به کار گرفته شده در این مقاله: توصیفی- تحلیلی و شیوه ی گردآوری منابع مورد نظر نیز کتابخانه ای می باشد.
منابع مشابه
ارزیابی ساختار و محتوای مجلههای فارسیزبان عکاسی از دیدگاه جامعه تخصصی عکاسی (موردپژوهش: عکاسان دانشگاه هنر)
بهبود سطح آگاهی یکی از مهمترین دغدغههای مراکز دانشگاهی است و باوجود راهکارهای متعدد و متعارف آموزشی، نمیتوان نقش نشریههای دواری مرتبط را کوچک شمرد. درواقع هدف اصلی این جستار؛ بررسی نقش نشریههای فارسیزبان عکاسی در بهبودِ سطح آگاهی جامعه عکاسی دانشگاه هنر در سال 1385 میباشد؛ و تحلیل کارآمدی یا ناکارآمدی آنها با توجه به نظر مخاطبین دانشگاهی، میتواند زمینهساز چالش سودمندِ خاستگاه طرفین از ب...
متن کاملافغانستان، نیروهای بیگانه و چالش دولت – ملت سازی
بررسی تاریخی افغانستان نشان از گسستهای گسترده اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی دارد که ناشی از ضعف فرآیند «دولت – ملت سازی» در این کشور میباشد؛ این فرآیند در تلاش است باورها، سنتها و ارزشهای یک واحد ملی را شکل دهد و در نتیجه، هویتی مشترک را برای دستیابی به منافع ملی و نگاهی همسو به آینده، ایجاد و تقویت نماید. کشور افغانستان در این مسیر، طی دو قرن گذشته هم...
متن کاملبررسی نقش زوایای عکاسی در درک و دریافت مفهوم هنرمحیطی
پژوهش حاضر به بررسی نقش عکاسی به عنوان رسانه ای مهم در ثبت هنر محیطی در بین دانشجویان هنر می پردازد. هنرمندان هنر محیطی برای خلق آثارشان ظاهر، ساختار و مواد موجود در طبیعت و محیط پیرامونشان را تغییر می دهند، در این صورت، ارائه این نوع از آثار در مفهوم واقعی هنر محیطی برای نمایش در فضای بسته گالری، غیر ممکن است. بنابراین، رسانه عکاسی در کنار ویدوهای رکورد شده از روند شکل گیری آثار هنر محیطی هموا...
متن کاملمنابع من
با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید
ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده{@ msg_add @}
عنوان ژورنال
دوره 24 شماره 1
صفحات 93- 104
تاریخ انتشار 2019-03-21
با دنبال کردن یک ژورنال هنگامی که شماره جدید این ژورنال منتشر می شود به شما از طریق ایمیل اطلاع داده می شود.
کلمات کلیدی
میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com
copyright © 2015-2023